امروز: چهارشنبه, 02 خرداد 1397
محتوای خبر

راه هايي براي افزايش آستانه تحمل

21 تیر 1394 کد خبر : 988611130

به گزارش پیام دلیجان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، يكي از مهارت هاي زندگي كه به تعامل سالم ميان انسان ها منجر مي شود، توان حل مسئله است، به طوري كه در مسير بُروز يك اختلاف بين دو نفر يا بيشتر بايد 15 مرحله طي شود تا كار به آخرين مرحله يعني درگيري برسد. 

 

روان شناسان مي گويند: (بهترين و ساده ترين راه هنگام عصبانيت، نفس كشيدن عميق و پس از آن تكرار جملات آرام بخش مانند سخت نگير است) ماساژ دادن شقيقه ها و خنك كردن بدن هم مي تواند خشم را فرو نشاند.

 

اما به گفته روان شناسان با تلاش براي سرگرم كردن خود چه  با ديدن يك فيلم، چه با حرف زدن با دوستان يا حتي تلاش براي خنديدن مي توان خود را از شرايط ناخوشايند پس از بُروز عصبانيت رها كرد. 

 

البته در اين ميان راه هاي ديگري هم پيشنهاد مي شود كه شايد كمي عجيب به نظر برسد به اين صورت كه بالش يا كوسني را برداشته و با مشت به آن بكوبيد و خشم خود را تخليه كنيد يا حتي درون آب فرياد بكشيد.

 

تكنيك آب و آرامش هم روشي است كه در آن شيشه آبي را در يخچال مي گذاريم و هر وقت عصباني شديم به سراغ آن آب مي رويم و كمي از آن مي نوشيم و به خود تلقين مي كنيم: (اين آب به من آرامش مي دهد) البته شايد تمام اين روش ها سودمند باشند، ولي به نظر مي رسد بيشتر آن ها مقطعي هستند در حالي كه بالا بردن آستانه تحمل مهارتي است كه نياز به در كنار هم قرار گرفتن بسياري از عوامل دارد. 

 

به اعتقاد يكي از روان شناسان بهترين راه براي بالابردن آستانه تحمل اين است كه دولت ها و سازمان ها افراد را از نظر سلامت رواني در وضع مصونيت قرار دهند، البته در اين ميان افراد جامعه نيز موظف هستند با يادگيري مهارت هاي لازم و به كارگيري آن ها، روان و شخصيت خود را سالم نگه دارند و با گام برداشتن در مسير شكوفايي، از زندگي خود لذت ببرند.  

 

تهيه و تنظيم: مركز مشاوره آرامش معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي   

 

انتهای پیام/